רשלנות רפואית

רשלנות רפואית – מהי?

מזה מספר עשורים מתפתח  בתחום דיני הנזיקין המשפט הרפואי העוסק  בהפרת זכויות מטופלים ורשלנות מקצועית בתחומי  הרפואה, רפואת השיניים ,הסיעוד הרוקחות  וכל המקצועות הקשורים לטפול במטופל /ת או חולה באשר הם. רשלנות  מקצועית רפואית  מוגדרת כסטייה מהנהוג והמקובל כטפול סטנדרטי שבו מחוייב/ת  הרופא/ ה הסביר על פי כללי המקצוע. תוצאת סטייה זו עלול להיגרם נזק גופני ו/,או נפשי למטופל/ ת  הקשור ישירות  להתנהלות הרשלנית של המטפלים.

הבעיה הינה הקושי  להוכחת הרשלנות. לא כל סטייה התנהגותית מקצועית גורמת לנזק שניתן להוכחה ,לעתים החולים אינם מודעים כלל שנגרם להם נזק ומה חומרתו  ומניחים שמדובר בסבוכים בלתי נמנעים. לעיתים על אף שברור שמדובר ברשלנות רפואית שגרמה לנזק,  לחולה ובני המשפחה אין את הידע והכלים להתמודד לבדם  מול המטפלים  וחברות הביטוח שמאחוריהם.


הדרך המשפטית להוכחת נזק עקב רשלנות רפואית  נסמכת על מרכיבי עוולת הרשלנות המוגדרים בפקודת הנזיקין ס' 35-36  וכוללים הוכחת  קיום חובת זהירות (מושגית וקונקרטית)של המטפלים למטופל/ת. סטייה מהחובה עי התנהלות רשלנית לא סבירה, גרימת נזק מוכח שניתן לתרגם לאחוזי נכות בלתי הפיכה  או חלילה גרימת  מוות, והחשוב מכל הוכחת  קשר סיבתי בין הנזק שנגרם להתנהלות הרשלנית הלא סבירה של המטפלים  שמיחסים להם את הרשלנות המקצועית.

בשנים האחרונות בעקבות חקיקת חוק זכויות החולה  שמטרתו שמירה על זכויות היסוד של החולים (אוטונומיה, פרטיות, שוויון ,וכו) התווספו  מספר נושאים כמו אי קבלת הסכמה מדעת לפני טיפול, הפרת סודיות רפואית, ואי שמירה על הרישומים הרפואיים בהם ניתן לתבוע את המטפלים  ברשלנות ולקבל פיצוי. 

 
השטחים הרפואיים בהם ניתן לתבוע בגין רשלנות רבים ונציין כמה מהם: מילדות  וגניקולוגיה,( רשלנות בהריון ,רשלנות בלידה)כולל יעוץ גנטי שגוי,כירורגיה(רשלנות רפואית בניתוח) על סוגיה,הרדמה,רשלנות רפואית באבחון בחדר מיון,קרדיולוגיה .ילדים, אבחון מוטעה של דגימות פתולוגיות הגורם לטפול לא מתאים,אונקולוגיה,רשלנות רופאי משפחה, והרשימה ארוכה..


מורכבות הנושא ,המלווה  בקשיים הן בהוכחת הרשלנות והן בחוסר הידע והכלים המעשיים לנושא הרשלנות הרפואית, מקשים ומרפים את ידי הנפגעים.


מכאן חשיבות בפניה לעורכת דין שהיא רופאה בעלת ידע רפואי נרחב וותק מקצועי רב שיחד עם הידע והניסיון המשפטי מטפלת בתביעות רשלנות בצורה מיטבית המניבה פיצויים  גבוהים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*